Mijn Handshoemouse wireless werkt niet naar behoren. Hoe kan ik testen of deze defect is?
Proces voor Handshoemouse draadloze muis test.
OPMERKING: Controleer tijdens alle fasen of er een reactie is van het volglampje, aangezien dit een belangrijke indicator kan zijn voor de vraag of er een stroom- of verbindingsprobleem is.
- Incidentele lichtflitsen duiden op een waarschijnlijk verbindingsprobleem
- Geen licht betekent dat er mogelijk een lege batterij is
- Haal de muis uit de doos en controleer op tekenen van schade aan de muis zelf.
- Controleer de kabel en antenne op tekenen van schade (doe dit voordat u de muis test, om het risico van zelfbeschadiging van de componenten te voorkomen)
- Plaats de antenne en schakel de muis in
- Test de muis op reactie
- Als er geen reactie is, probeer dan een andere USB-poort om er zeker van te zijn dat dit niet het probleem is en controleer het opnieuw.
- Als er nog steeds geen reactie is, sluit u de laadkabel aan en test u opnieuw op een reactie.
- Als er nog steeds geen reactie is, volg dan de 7 reparatiestappen in de FAQ (http://handshoemouse.com/faq/)
een. Zorg ervoor dat u deze meerdere keren uitvoert - Als er nog steeds geen reactie is, laat de muis dan minstens 4 uur aangesloten op het lichtnet, met de schakelaar AAN en de computer AAN (niet in stand-by of slaapstand).
- Controleer nogmaals de muis op een reactie
- Als er geen reactie is, voert u de reparatiestappen opnieuw uit (zie hierboven voor de FAQ-link).
een. Zorg ervoor dat u deze meerdere keren uitvoert - Leg de originele antenne en kabel opzij en neem van elk een nieuwe.
- Sluit de muis aan via de nieuwe oplaadkabel en voer de stappen voor opnieuw koppelen uit om de muis aan de nieuwe antenne te koppelen
een. OPMERKING: voor NIEUWE muizen met dubbele modus mag de oplaadkabel NIET worden aangesloten tijdens reparatie. Sluit in plaats daarvan de nieuwe oplaadkabel aan en laad hem nog eens 4 uur op om er zeker van te zijn dat er stroom is VOORDAT u de stappen voor opnieuw koppelen uitvoert. - Test de muis op reactie.
- Als er nog steeds geen reactie is, moet de muis worden geopend om te controleren op tekenen van beschadiging. Controleer echter het volgende VOORDAT u de muis opent:
een. Is de basis correct aangesloten op de bovenkant van de muis?
b. Is er schade aan de sensor van de muis?
c. Zijn de schroeven aan de onderkant van de muis bekrast? - Het bovenstaande kan erop duiden dat de muis door de klant is geopend en met hem nagekeken moet worden, omdat dan de garantie vervalt.
- Open de muis voorzichtig en controleer op losgekoppelde kabels of tekenen van schade (gebroken / gebarsten plastic of bekrast moederbord enz.)
een. OPMERKING: er zit een kabel tussen het moederbord en de knoppen waaraan niet hard mag worden getrokken, dus wees voorzichtig bij het scheiden van de helften - Blaas stof weg met perslucht (NIET blazen, aangezien vocht schadelijk is voor elektronica van deze aard)
- Druk op de muisknoppen om te zien of het trackinglicht in dit stadium gaat branden. Als dit niet het geval is, koppelt u de kabel tussen het moederbord en de muisknoppen los en sluit u deze opnieuw aan.
- Test opnieuw voor een reactie
- Als er nog steeds geen reactie is, moet de muis worden gearchiveerd en teruggestuurd naar de producent voor verdere analyse. U kunt nu contact opnemen met support@handshoemouse.com