Clientcases
Clientcases
"Met de hulp van Backshop kreeg ik meer inzicht in mijn (overmatige) computergebruik, zijn m’n klachten verminderd en heb ik weer tijd om te sporten."
Frits - Systeembeheerder
Clientcase Frits
Wat er bij Frits aan vooraf ging
Frits is een enthousiaste man van 27 jaar jong. Hij is opgegroeid met computers en met voetballen. Zijn computerhobby is zijn werk geworden. Op de zaak gebruikt hij een PC met een Pentium III processor met 128 MB intern geheugen en een 30 GB harde schijf. Als systeembeheerder is Frits een echte ombudsman. Hij is populair. Frits loopt snel, denkt snel, praat snel. Wanneer hij achter de computer zit, dan lijkt hij ermee te vergroeien. Hij gaat helemaal op in zijn werk.
Dankzij een eerder PC-privé project heeft hij thuis de beschikking gekregen over een nog snellere Pentium IV met 512 MB, 100 GB disk, DVD-RW en noem maar op. Het is duidelijk dat Frits ook ’s avonds graag achter het beeldscherm zit.
Zijn voetbalschoenen heeft hij vorig jaar aan de wilgen gehangen. Zwakke enkels. Games en chatten zijn nu zijn grote passies geworden, vooral sport games. Overdag wordt Frits veel afgeleid, maar ’s avonds kan hij lekker ongestoord werken en spelen. Soms chat hij tot drie uur in de nacht. Gaaf is dat.
De laatste tijd had Frits moeite om in slaap te komen en ‘s ochtends kon je hem voor de koffie maar beter niet storen. Chagrijnig was hij dan. Het leek wel of hij minder energie had dan vroeger. Dat buikje zat hem ook dwars.
Het ging allemaal heel geleidelijk. Aan het eind van de middag had hij vaak last van rugpijn. Hij dacht eraan om een nieuwe stoel te vragen, vanwege zijn rug. Niet dat hij pijn had. Het was meer een zeurderig gevoel. Gelukkig ging het ‘s avonds met een biertje erbij weer beter.
Hoe hebben we Frits kunnen helpen
Frits wist niet dat hij in een negatieve spiraal terecht gekomen was. Zijn lichaam gaf signalen dat hij wat gas terug moest nemen.
Met zijn leidinggevende werd besproken dat hij ergonomisch beter moest gaan werken, ook omdat hij soms lange dagen maakt. Hij moest z’n werk beter plannen en zichzelf meer in acht nemen.
Het thuis werken heeft hij in zijn herstelproces zoveel mogelijk vermeden. De spelletjes zijn weer vervangen door wandelen en fietsen; iets waar Frits nu ook zijn passie in gevonden heeft en wat hem extra energie geeft.
Zijn werkplek is aangepast met een zit-stabureau, een RH300 ergonomische stoel en wat ergonomische hardware zoals een Newtral ergonomische muis, een ErgoTight compact toetsenbord en beeldschermverhoger.
Al met al is het van zowel zijn, als van zijn werkgevers kant, een goede investering geweest met comfort en herstel van zijn rugklachten als rendement.
Clientcase Tineke
"Wat vaker “Nee” zeggen en een praktischer indeling op m’n bureau. Het is een stuk efficiënter en rustiger geworden!"
Tineke - secretaresse
Wat er bij Tineke aan vooraf ging
De vakantie van Tineke was vorig jaar niet meegevallen. ’s Nachts rijden naar Nice heeft voordelen, maar het kostte het gezin dagen om weer fit te worden. De terugreis overdag duurde door de files tweemaal langer dan normaal. De kinderen waren lastig geweest. Logisch wel. Tien dagen is eigenlijk te kort om er eens helemaal uit te zijn en nieuwe energie op te doen.
Zaterdagavond laat waren ze thuisgekomen. Zondag de was gedaan, de post doorgenomen, de katten opgehaald en s‘ avonds naar een verjaardag. Weer laat.
Maandag om zeven uur opgestaan, om acht uur naar de crèche en om negen uur achter het bureau. Moe. Marco, haar chef was blij dat ze er weer was. Het concept-projectplan moest worden bijgesteld en de volgende dag zou Marco de nieuwe versie met een klant bespreken. Drie ton, daar ging het om. Er wordt zomaar verwacht dat je een vliegende start kunt maken na de vakantie. Eerst alle mails ophalen, PC starten, koffie halen. PC vastgelopen, netwerk uit de lucht, opnieuw wachten, bellen. Na een uur kon ze eindelijk weer verder. Om vier uur was het werk af en kon Marco ernaar kijken. Een half uur later kwam hij al met zijn opmerkingen. Of zij er vanavond nog even aan kon doorwerken. ‘Dan kunnen we morgenochtend nog een paar sheets maken. Geen vuiltje aan de lucht’, denkt hij opgewekt. Tineke kon niet meer denken…
Na het advies van Backshop
Met structureel en goed overleg is het met Tineke en Marco haar chef weer goed gekomen. Naast het feit dat Tineke een druk bestaan heeft en niet goed voor zichzelf zorgde, was met name de inadequate planning van haar chef de oorzaak van de overspannenheid.
Ze heeft moeten leren om Marco qua eisen bij te sturen. Het bewust maken bij Ineke dat NEE ook wel eens een antwoord is en het plaatsen van enkele ergonomische hulpmiddelen, waren de eenvoudige interventies waardoor Tineke nu weer lol heeft in haar werk en voldoende energie heeft voor de thuissituatie.
Clientcase Pim
"Ik kan niet meer wippen op m’n oude stoel, maar met behulp van Backshop heeft m’n P&O adviseur me toch kunnen overhalen. M’n rug is me nog dagelijks dankbaar!"
Pim - Administratief medewerker
Wat er bij Pim aan vooraf ging
Pim was erg gehecht aan zijn goede oude stoel. Eens was het de oerdegelijke kantoorstoel van zijn overleden vader. Nu was het zijn stoel. De bekleding was wat vaal geworden en er zat geen moderne draaivoet onder. Wél vier stabiele poten. Het was zo’n stoel waar je heerlijk mee kunt wippen met twee poten van de grond.
Zijn collega Carolien ergerde zich steeds weer over zijn onrustige stijl van werken. Dan stond hij weer op, dan zat hij weer onderuit, op twee en dan weer op vier poten.. Laatst lag ’ie languit op de grond en toen hebben ze zich allebei slap gelachen.
De personeelsadviseur heeft had een nieuwe NEN-goedgekeurde ergonomische stoel geadviseerd. “Nee”, had Pim gezegd. “Ik heb helemaal geen klachten over mijn goede oude stoel.” “Vroeg of laat zal je er RSI klachten van krijgen”, voorspelde de Arbodeskundige. “Je bent gewaarschuwd!” “Bedankt voor de aandacht”, zei Pim met een grijns.
Na het advies van Backshop
Pim ging na enkele maanden en de eerste fysio behandelen toch met hangende pootjes naar zijn P&O adviseur terug en heeft om hulp gevraagd. Doordat de P&O adviseur al een keer een workshop had gevolgd bij Backshop, werden zij ook ingeschakeld voor aanvullend advies. Naast een goede ergonomische stoel, heeft Pim ook een Contour Rollermouse op proef gekregen om uit te proberen. Pim is enthousiast!
De rugklachten zijn met een aantal behandelingen van de fysiotherapeut na een paar maanden verdwenen.
Clientcase Carolien
"Ik kon allerlei verschillende soorten stoelen bij Backshop uitproberen, totdat we de perfecte hadden gevonden. Geweldig hoor."
Carolien - Directiesecretaresse
Wat er bij Carolien aan vooraf ging
Eindelijk kwam dan de nieuwe stoel van Carolien. De afdeling inkoop had de stoel uitgezocht op een webshop en laten afleveren. Een toekomst zonder klachten werd er beloofd, want er stond niet voor niets 'NEN en ergonomisch' op.
Carolien vond de kleur vreselijk en de stoel zelf was behoorlijk log. Ze had gehoopt dat de stoel haar rugklachten zou verminderen maar ze leken eerder te verergeren Terwijl ze toch wel het gevoel had dat ze meer steun kreeg dan bij haar oude stoel. De stoel zat ook wel lekker, maar na een uurtje of twee werken stond Carolien er steeds weer een beetje gebroken uit op. Nee, ze had meer verwacht van zo’n dure stoel. De stoel was zonder goede klacht analyse en instructie bij Carolien geleverd. Hij mocht van de webshop gelukkig, maar wel met veel gedoe, nog terug op de kosten van de werkgever. Jammer van alle tijd en beloftes. Backshop werd ingeschakeld nadat haar fysio deze tip gaf..
Na het ergonomie advies van Backshop
Nadat Backshop (te laat) werd ingeschakeld via haar fysiotherapeut, kon na interventie van één van onze ergonomen de nieuwe stoel gelukkig terug naar de leverancier. Backshop heeft na een proefplaatsing van 15 dagen een passende stoel met goede lendesteun voor Carolien geleverd. De stoel is bij haar op kantoor geleverd met een goede zitinstructie en gratis beoordeling van haar werkplek.
Het bedrijf van Carolien is inmiddels een vaste afnemer bij Backshop.
Clientcase Paul
"We werken hier al jaren met Backshop, dus vertrouwen had ik er wel in. Nu hebben ze mij een stuk bewuster gemaakt van mijn werk- en levensstijl."
Paul - Inkoper
Wat er aan vooraf ging
Paul is een goed georganiseerde medewerker. Altijd weet hij de beste spullen te regelen en voor weinig zoals hij zegt. De snelste PC, de nieuwste printer, de laatste software. Alles prima binnen handbereik, efficiënt ingesteld, steeds meer contacten lopen via email. Als een piloot zit hij in zijn cockpit. Ook thuis is het goed geregeld allemaal. Hij heeft het getroffen met zijn vrouw die van het huishouden haar hobby heeft gemaakt. Kinderen hebben ze nog niet. Alleen de administratie hoeft hij te doen en het wassen van de auto doet hij in de wasstraat.
Na een lange werkdag achter de PC of achter het stuur, kan hij meteen lekker ontspannen in zijn relax fauteuil met afstandsbediening. Sport op TV; daar kan hij zich op verheugen. Tour de France, Europacup, Wimbledon, schaatsen.. Voor hem is het een uitkomst om alles ook via internet te kunnen volgen. Het grote voordeel daarvan is, dat je de ontwikkelingen dag en nacht op de voet kunt volgen. Daar kan geen TV tegenop. Nadeel is dat het vaak nachtwerk wordt.
Maar, zijn grootste hobby is en blijft zijn auto. Met het woon-werkverkeer en dienstreizen erbij rijdt hij toch gauw zo’n 40.000 km per jaar. Hij is net terug van een rondreis door Italië. Nee, aan ontspanning en afwisseling heeft Paul geen gebrek. Paul voelt zich gezond, op één probleem na en dat is zijn rug. Zeker twee maal per jaar loopt hij scheef van de pijn. Dan is het er weer eens ingeschoten. “Je zult ermee moeten leren leven”, zegt zijn huisarts. Fysiotherapie helpt ook niet. Rust wel, maar na verloop van tijd komt altijd weer dat zeurderige gevoel opzetten.
Na ergonomisch advies van Backshop
We kennen Paul. Het bedrijf waar Paul werkt, adviseren we met name bij computer gerelateerde problemen.
In nauw overleg met Paul's fysiotherapeut hebben wij Paul geadviseerd om een meer integrale methodiek te volgen in de vorm van Cesartherapie. Daar wordt het probleem van Paul meer vanuit een integrale zienswijze bekeken. Naast enkele ergonomische aanpassingen o.a. door het plaatsen van een hoog-laag bureau, van onze kant en het bewust omgaan met alle dagelijkse uitdagingen en valkuilen. Paul vervalt nog weleens in zijn oude patroon maar de rugpijn is een stuk minder geworden doordat hij kan afwisselen en vaker z'n oefeningen doet.
Clientcase Annemarie
"Ik kan nu al zeggen dat ik mijn oude muis niet meer terug wil! Ik verwacht op de lange termijn dat ik positieve gevolgen ga merken aan mijn lichaam, i.v.m. het hebben van een betere werkhouding."
AnneMarie heeft nek- en schouderklachten na een lange periode thuiswerken
Annemarie had op aanraden van haar PO collega een afspraak bij Backshop gemaakt. Na enige tijd kregen we een mailtje van een enthousiaste Annemarie.
Na het ergonomisch advies van Backshop
Sinds twee weken heb ik de Rollermouse Red Plus in gebruik. Vanaf het eerste moment voelde het al totaal anders. De balk is groter, de nopjes op de rollerbar zijn goed voelbaar, waardoor het rollen van de bar vloeiender geschiedt.
Ondanks jullie advies om hem met 2 handen te gebruiken, gebruikte ik de rollerbar met één hand, waardoor ik ongemakkelijk heen en weer schoot over het scherm. Inmiddels gebruik ik mijn beide handen met navigeren, hierdoor gaat het selecteren van tekst sneller en het bewegen over het scherm voelt comfortabeler en stabieler aan. Na een dag was ik al geheel gewend aan het gebruik. Nog een bijkomend voordeel is dat de Rollermouse Red Plus een bepaald gewicht heeft, waardoor ik deze iets over de rand van mijn bureau kan leggen en zo mijn toetsenbord dichter bij mijn lichaam kan zetten. Hierdoor hangen zowel mijn schouders relaxed en de armen ontspannen gesteund op de Rollermouse.
Clientcase Peter-Jan
"Ik gebruik de muis en toetsenbord nu bijna drie weken en ben er ontzettend blij mee. Mijn af en toe opspelende elleboogklachten zijn verdwenen. Chapoo!"
Peter-Jan
Peter-Jan heeft ons gebeld en gevraagd wat voor hem de beste ergonomische oplossing is voor zijn elleboogklacht.
Na het advies van Backshop
De verticale muis is zeer handig en behoeft geen inwerkperiode. Een aanrader. Het toetsenbord is wennen. Mis vooral het numeriek gedeelte maar het gaat steeds beter.
"Ik heb de muis in goede orde ontvangen. De muis voldoet nu weer. Dank u wel voor de goede service! "
Wat onze cliënten verder van Backshop vinden
Joice
"Ik ben zeer te spreken over het apparaat en over jullie service. Ik had gisteren een vriend van mij op bezoek op de zaak, die ook de aanschaf overweegt. Hartelijke groet. "
Robin
"Ik zit al heerlijk te werken op mijn nieuwe stoel. Alle regels zo goed mogelijk in acht nemend. Snoozer staat om de 9 minuten… even opstaan, schudden en zwaaien… Overigens: ik zit heerlijk! "
Sandra
Na het advies van Backshop
Ik zal meer gedisciplineerd moeten gaan werken, over een tijdje als het beter gaat kan ik langer dan 9 minuten stilzitten, maar nu nog niet!
Ik heb echt wat met deze stoel. Het geeft me vertrouwen dat het allemaal wel weer goed komt.
Fijn dat ik u gevonden heb! Dank voor al uw service! We houden contact!
Jouke
"Dank voor jullie snelle service, zit nu al met de muis thuis te werken, het went wel snel moet ik zeggen."
We zijn trots op deze en tal van andere loftuitingen. Fijn dat we gemiddeld een 9.1 aan waardering krijgen.