Betaling mislukt of geweigerd
Is uw iDEAL-betaling mislukt?
Is de betaling via iDEAL mislukt? Check dan eerst even of het geld is afgeschreven of niet. Is dit niet het geval? Dan kunt u direct opnieuw een bestelling plaatsen. Is het geld wel van de bankrekening afgeschreven, maar heeft u na een uur nog geen bevestiging per e-mail ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice (010-4702611) en zoek het transactienummer op. Deze staat altijd bij de bankafschrijving vermeld. Onze klantenservice helpt je verder.
Mijn creditcardbetaling wordt geweigerd
U heeft uw bestelling betaald met bijvoorbeeld uw creditcard en krijgt het bericht dat de betaling is geweigerd. Creditcardbetalingen zijn jammer genoeg gevoelig voor fraudeurs. Betalingen die middels deze betaalwijze worden voldaan, worden daarom aan de hand van een groot aantal criteria objectief en geautomatiseerd gecontroleerd door de financiële instelling die onze creditcardbetalingen uitvoert. Een betaling kan worden afgekeurd wanneer bijvoorbeeld de CVC-code of vervaldatum van de creditcard niet goed is ingevuld, maar ook wanneer de bestelling en betaling plaatsvindt vanaf een onbeveiligde wifi-locatie waar vaker fraude is geconstateerd.
Mijn creditcardbetaling is onterecht geweigerd
Helaas kan het voorkomen dat we onterecht uw betaling weigeren. Dat is vervelend, excuses hiervoor! Backshop heeft geen inzage in de redenen waarom uw specifieke betaling is afgekeurd. We kunnen een geweigerde betaling ook niet terugdraaien, het gereserveerde bedrag nemen wij niet op en de bestelling is geannuleerd. Backshop gebruikt geen 'zwarte lijsten' van andere bedrijven en zal op zijn beurt deze afgekeurde betaling nooit delen met andere bedrijven. Dit alles conform de AVG richtlijnen.
Het goede nieuws is dat we met deze controles enorm veel fraudeurs detecteren en kunnen daarmee zowel Backshop als onze klanten beschermen tegen oneigenlijke betalingen.
Wat moet ik nu doen?
Wij willen net zo graag als u dat u zo snel mogelijk uw bestelling in ontvangst kan nemen. U kunt de bestelling gewoon opnieuw plaatsen. We vragen u dan wel om te betalen via bijvoorbeeld iDEAL of vooruitbetaling via een bankoverschrijving.
Is het niet duidelijk en kunnen wij u helpen met het plaatsen van een nieuwe bestelling? Neem dan gerust contact met ons op 010-4702611 of info@backshop.nl
We helpen u graag verder.