Team ergonomische experts en therapeuten
Klachten aan arm, nek en schouder, houding, gedrag, RSI, stoel te laag, armleuningen te breed, pas uw lichaam niet aan, ergonomische accessoires hebben een secundaire waarde en nog veel meer van deze termen vliegen rond de oren als u in onze buurt bent. Zeggen waar het op staat en zo min mogelijk concessies doen is onze insteek; omdat niet iedereen hetzelfde is.
Team van ergonomische experts en therapeuten
Het is ons team, dat samen met onze Ergo- en ICT- partners en paramedici dagelijks in de weer is om iedereen die we adviseren, met of zonder klachten, kennis en de juiste oplossingen aan te dragen om weer pijnvrij en fit door het leven te gaan.
Ons team beschikt over paramedische skills om via kennisoverdracht, in combinatie met het inzetten van de juiste ergonomische oplossingen, het ziekteverzuim zoveel mogelijk te beperken en het liefst te voorkomen.
Zoals de foto's al uitstralen maken we graag mensen blij en proberen we met een goede uitleg en het juist inschatten van de veelal fysieke problemen tot de juiste oplossingen te komen. Met een lach en soms een traan van onze klanten, weten we de juiste sfeer te creëren om met elkaar tot oplossingen te komen.
Lisanne Steenbergen is Therapeut Cesar
Lisanne Steenbergen is geregistreerd Oefentherapeut Cesar en is al heel wat jaren verbonden aan Backshop. Zij is binnen Backshop BV als paramedicus en accountmanager actief en het eerste aanspreekpunt voor klanten. Zij geeft in haar hoedanigheid als Oefentherapeut workshops, voert de werkplekonderzoeken uit en adviseert over eventuele aanpassingen. Lisanne begeleidt o.a. Arbo coördinatoren bij het matchen van werk gerelateerde klachten in combinatie met ergonomische hardware, accessoires, houding-/bewegingsadviezen en gedragsverandering bij beeldschermwerkers.
Alex Rodi is senior adviseur Human Factors
Alex Rodi heeft de opleiding tot verpleegkundige gedaan en is bij deze werkzaamheden stuk gelopen met diverse rug-hernia's. Nadien heeft hij zich geschoold tot specialist in Human Factors en heeft Backshop BV in 1999 opgericht. Al meer dan 25 jaar geleden en als één van de eerste in Nederland is hij begonnen in dit kennis- en vakgebied. Hij ging er in die tijd, waarin de computer net was geïntroduceerd, van uit dat er teveel disbalans zou komen tussen de mens en computer. Toen was RSI als paraplu-begrip nog niet bij iedereen bekend. Een toenemende vraag naar expertise en werkzame producten zou deze complexe marktvraag gaan invullen. De missie om via kennisoverdracht en het inzetten van de juiste hardware en accessoires, RSI/KANS zowel preventief als curatief te lijf te gaan, is kenmerkend voor de formule van het Backshop team.
De kennis die Alex heeft op het gebied van computer gerelateerde klachten zoals RSI, is door de jaren opgebouwd door diverse opleidingen in de Verenigde Staten, een nauwe samenwerking met arbodiensten, paramedici, bewegingstechnologen, (gedrags-)wetenschappers en producenten van hardware en ergonomische hulpmiddelen. Alex is lid van de vereniging voor ergonomen; Human Factors.
Alex richt zich op het verspreiden van zijn kennis en ervaring bij diverse bedrijven en verkoopkanalen van Backshop BV in binnen- en buitenland.
Mandy Kornet verzorgt de sales en marketing
Mandy is de commerciële kracht binnen de Backshop. Zij bouwt naast ingewikkelde IT verbindingen ook hoge en lange bruggen en legt zo de verbinding tussen partners, dealers, klanten en de ergonomische oplossingen en producten. Haar taak is om de beschikbare kennis over ergonomie met zoveel mogelijk groepen te delen en zodoende bewustwording te creëren rondom de ergonomisch verantwoorde en vooral comfortabele werkplek. Dit door middel van het publiceren en creëren van diverse content, zoals blogs, het organiseren van workshops en informatie overdracht naar nieuwe en bestaande klanten/partners.
Emile Rodi is ergonomisch adviseur
Emile is de logistieke spil binnen ons team en gediplomeerd ergonomisch adviseur. Hij vervult een allround functie binnen Backshop. Naast zijn werkzaamheden als ergonomisch adviseur, is Emile verantwoordelijk voor klantenservice van de diverse bedrijven die onder Backshop vallen. Hij coördineert daarnaast alle e-commerce, administratieve- en logistieke processen in onze organisatie.